top of page

Privacybeleid 

Laatst bijgewerkt: 13/05/2025

​

Dit privacybeleid beschrijft hoe BLEMINGOS BV (hierna "wij", "ons" of "de organisatie") persoonsgegevens verzamelt, gebruikt, deelt en beschermt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Belgische wetgeving inzake gegevensbescherming. Dit beleid is van toepassing op onze website www.blemingos.be en op alle persoonsgegevens die via deze website worden verzameld, inclusief gegevens van patiënten en sollicitanten via formulieren.  

​

1. Verantwoordelijke voor de verwerking

BLEMINGOS BV Oudebareelei 12 2170 Antwerpen België KBO: 1000 981 404 E-mail: admin@blemingos.be

​

2. Doeleinden van de verwerking en rechtsgrondslagen

Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden en op basis van de volgende rechtsgrondslagen: 

​

2.1 Gegevens van patiënten:

  • Doeleinden:

    • Het verlenen van thuisverplegingsdiensten, inclusief planning, uitvoering en opvolging van zorg.

    • Communicatie met patiënten en hun vertegenwoordigers.

    • Administratieve doeleinden, zoals facturatie en boekhouding.

    • Naleving van wettelijke verplichtingen in de gezondheidszorg.

​

  • Rechtsgrondslagen:

    • De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is (de zorgovereenkomst). (Artikel 6(1)(b) AVG)  

    • De verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust (bv. wettelijke bepalingen in de gezondheidszorg). (Artikel 6(1)(c) AVG)  

    • De verwerking is noodzakelijk voor de bescherming van de vitale belangen van de betrokkene of van een andere natuurlijke persoon (in uitzonderlijke noodsituaties). (Artikel 6(1)(d) AVG)  

    • De verwerking is noodzakelijk voor de doeleinden van de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke of van een derde, behalve wanneer de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkene die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen (bv. kwaliteitsbewaking). (Artikel 6(1)(f) AVG)  

    • In bepaalde gevallen kan de verwerking gebaseerd zijn op uitdrukkelijke toestemming (bv. voor specifieke gegevensverwerkingen die niet strikt noodzakelijk zijn voor de zorg). (Artikel 6(1)(a) en Artikel 9(2)(a) AVG voor bijzondere categorieën van persoonsgegevens).

​

2.2 Gegevens van sollicitanten:

  • Doeleinden:

    • De beoordeling van sollicitaties voor openstaande vacatures.

    • Het opnemen van contact met sollicitanten in het kader van de sollicitatieprocedure.

    • Het bijhouden van sollicitatiedossiers (met toestemming van de sollicitant voor een langere periode).

​

  • Rechtsgrondslagen:

    • De verwerking is noodzakelijk om op verzoek van de betrokkene maatregelen te nemen voordat een overeenkomst wordt gesloten (de sollicitatie). (Artikel 6(1)(b) AVG)

    • In bepaalde gevallen kan de verwerking gebaseerd zijn op uitdrukkelijke toestemming (bv. voor het langer bewaren van het sollicitatiedossier). (Artikel 6(1)(a) AVG)

    • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke (bv. het efficiënt beheren van sollicitaties). (Artikel 6(1)(f) AVG)  

​

3. Categorieën van persoonsgegevens

Wij kunnen de volgende categorieën van persoonsgegevens verwerken:

  • Gegevens van patiënten: Naam, adres, geboortedatum, contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres), rijksregisternummer (indien relevant), gezondheidsgegevens (medische geschiedenis, diagnoses, behandelingen, medicatie), gegevens met betrekking tot de verleende zorg, betalingsgegevens.

​

  • Gegevens van sollicitanten: Naam, adres, contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres), geboortedatum, curriculum vitae (CV), motivatiebrief, opleidings- en werkervaringsgegevens, eventuele andere informatie die door de sollicitant wordt verstrekt.

​

4. Ontvangers van persoonsgegevens

Wij kunnen persoonsgegevens delen met de volgende categorieën van ontvangers, indien noodzakelijk voor de bovengenoemde doeleinden:

  • Zorgverleners: Andere zorgprofessionals die betrokken zijn bij de behandeling van de patiënt (bv. artsen, specialisten, andere thuisverplegingsorganisaties met toestemming).

​

  • Administratieve en IT-dienstverleners: Dienstverleners die ons ondersteunen bij de administratie, boekhouding en het beheer van onze IT-systemen. Met deze partijen sluiten wij indien nodig verwerkersovereenkomsten.

​

  • Overheidsinstanties: Indien wij wettelijk verplicht zijn om persoonsgegevens te verstrekken (bv. ziekenfondsen, inspectiediensten).

​

  • Externe adviseurs: Juridische adviseurs, accountants, etc., indien nodig voor hun dienstverlening.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet verkopen of verhuren aan derden voor marketingdoeleinden zonder uw uitdrukkelijke toestemming.  

​

5. Bewaartermijn van persoonsgegevens

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, rekening houdend met wettelijke bewaartermijnen en onze legitieme belangen.  

​

  • Gegevens van patiënten: De bewaartermijnen voor patiëntendossiers zijn wettelijk geregeld en kunnen variëren afhankelijk van het type informatie en de geldende wetgeving in de gezondheidszorg.

​

  • Gegevens van sollicitanten: Sollicitatiegegevens worden doorgaans bewaard gedurende de sollicitatieprocedure. Indien wij de gegevens langer willen bewaren (bv. voor toekomstige vacatures), zullen wij hiervoor uw toestemming vragen.

​

6. Uw rechten

U hebt de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • Recht op inzage: U hebt het recht om inzage te vragen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken.

​

  • Recht op rectificatie: U hebt het recht om onjuiste of onvolledige persoonsgegevens te laten corrigeren.

​

  • Recht op gegevenswissing ("recht op vergetelheid"): In bepaalde gevallen hebt u het recht om te verzoeken om verwijdering van uw persoonsgegevens.

​

  • Recht op beperking van de verwerking: U hebt het recht om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken in bepaalde situaties.

​

  • Recht op overdraagbaarheid van gegevens: U hebt het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te ontvangen en over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.  

​

  • Recht van bezwaar: U hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van onze gerechtvaardigde belangen.  

​

  • Recht om uw toestemming in te trekken: Indien de verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op uw toestemming, hebt u het recht om deze toestemming te allen tijde in te trekken. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking op basis van uw toestemming vóór de intrekking.  

​

Om uw rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens vermeld in punt 1. Wij kunnen u vragen om uw identiteit te bewijzen voordat wij uw verzoek inwilligen.

​

7. Beveiliging van persoonsgegevens

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen ongeoorloofde toegang, verlies, vernietiging of wijziging. Deze maatregelen omvatten onder meer:  

​

  • Encryptie van gevoelige gegevens (indien van toepassing).

​

  • Toegangscontrole tot onze systemen.

​

  • Regelmatige beveiligingsupdates en audits.

​

  • Training van ons personeel op het gebied van gegevensbescherming.

​

8. Cookies en vergelijkbare technologieën

Onze website maakt mogelijk gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën om de functionaliteit van de website te verbeteren en het gebruik ervan te analyseren. Raadpleeg ons cookiebeleid ([link naar cookiebeleid, indien van toepassing]) voor meer informatie hierover.  

​

9. Klachten

Indien u een klacht hebt over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens vermeld in punt 1. U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):

Gegevensbeschermingsautoriteit Drukpersstraat 35 1000 Brussel Tel.: +32 (0)2 274 48 00 E-mail: contact@apd-gba.be Website: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be  

​

10. Wijzigingen in dit privacybeleid

Wij kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd wijzigen om het aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen of wettelijke vereisten. De meest recente versie van het privacybeleid zal altijd op onze website worden gepubliceerd. Wij raden u aan om dit beleid regelmatig te raadplegen.

bottom of page